Предмет математики настільки серйозний, що не потрібно упускати можливості зробити його цікавим.
Б. Паскаль
Мета:
§ Активізувати
пізнавальну діяльність учнів;
§ Стимулювати
актину творчу роботу школярів;
§ Розвивати
логічне мислення, кмітливість, уміння діяти в нестандартних ситуаціях;
§ Виховувати
відповідальне ставлення до колективної праці;
§ Сприяти
вихованню вміння учнів спілкуватися.
Методи навчання:
§ Створення
ситуації взаємодопомоги;
§ Створення
ситуації успіху;
Обладнання:
§ табличка
для ведучого;
§ таблички
для команд - учасниць;
§ табло
для підрахунку балів;
§ презентація з грою «Морський бій»;
§ мультимедійній
проектор;
§ персональний
комп’ютер;
§ секундомір
Хід гри
Правила гри:
1.
Всі кораблі
“однопалубні”.
2.
Кожна команда
отримує ігрове поле з позначеними на ньому “своїми” кораблями.
3.
Положення
“чужих” кораблів команди суперників не знають.
4.
Команди
“стріляють” по черзі. Для цього команда називає координати клітинки, по якій
вона “стріляє“.
5.
Якщо на
відповідній клітинці знаходиться
корабель суперника, то команда отримує 15 балів.
6.
Якщо в
названій клітинці немає корабля, команда дає відповідь на запитання яке
знаходиться в даній клітинці.
7.
В разі
неправильної відповіді, команда отримує 0 балів і хід переходить до команди
суперника.
8.
На роздуми
команди отримують:
20 секунд – на запитання складністю 5 балів;
40 секунд – на запитання складністю 10 балів;
60 секунд – на запитання складністю 15 балів.
9.
Остаточною
вважається відповідь названа першою.
10.
Один раз
протягом гри, кожна команда може подати сигнал SOS (попросити
допомогу в глядачів). Вислуховуються всі бажаючі. Команда вибирає варіант
правильної відповіді.
11.
Гра триває до
тих пір, доки не будуть “потоплені” всі кораблі суперника.
12.
Переможцем
вважається та команда, яка на момент закінчення гри має більшу кількість балів.
Клас ділиться на 2 команди. Кожна
команда придумує собі назву.
Першою гру розпочинає так
команда, капітан якої швидше числа у порядку спадання від 21 до 1 у
таблицях:
11
|
19
|
5
|
14
|
7
|
1
|
|
9
|
1
|
17
|
4
|
20
|
10
|
|
13
|
21
|
3
|
11
|
15
|
13
|
|
4
|
8
|
12
|
2
|
8
|
6
|
|
10
|
14
|
6
|
16
|
12
|
17
|
|
18
|
2
|
16
|
5
|
18
|
3
|
|
15
|
20
|
7
|
19
|
9
|
21
|
Табло
для підрахунку балів:
Команда
«Морські котики»
|
Команда
«Непереможні»
|
Табличка
для ведучого:
а
|
б
|
в
|
г
|
д
|
е
|
ж
|
|
1
|
10
З0
км
|
15
2
|
10
Х
|
15
200
|
{
|
10
=
|
5
10
|
2
|
15
13
|
K
|
5
транспортир
|
5
циркуль
|
15
10
|
15
1000
|
15
квадрат
|
3
|
15
0,5
|
5
1
|
15
радіус
|
M
|
15
стриж
|
10
1
коп
|
K
|
4
|
5
чисельник
|
5
протилежні
|
{
|
15
28
|
10
8
|
M
|
15
У
кожному
|
5
|
K
|
M
|
10
0
|
10
Парне
|
15
масштаб
|
5
1
|
{
|
6
|
5
мінус
|
15
періодичний
|
15
відсоток
|
K
|
M
|
10
відємні
|
15
взаємнообернені
|
7
|
10
100кг
|
15
1/3
|
15
900
|
15
кому
|
10
неправильний
|
{
|
15
0
|
Таблички
для команд-учасниць:
а
|
б
|
в
|
г
|
д
|
е
|
ж
|
|
1
|
{
|
||||||
2
|
|||||||
3
|
{
|
||||||
4
|
|||||||
5
|
{
|
||||||
6
|
{
|
||||||
Завдання
А1 (10 балів)
Трійка коней пробігла 30 км.
Скільки кілометрів пробіг кожен кінь? (30 км)
А2 (15 балів)
«Чортова дюжина» скільки це?
(Підказка: хочемо налякати – кажемо «п’ятниця» і називаємо саме це число.) (13)
(Підказка: хочемо налякати – кажемо «п’ятниця» і називаємо саме це число.) (13)
А3 (15 балів)
Корабель
І команди
А4 (5 балів)
Як
називається «верхня» частина звичайного дробу? (чисельник)
А5 (15 балів)
Корабель
І команди
А6 (5 балів)
Добуток
двох чисел з різними знаками має знак … (мінус)
А7 (10 балів)
Скільки кілограмів в одному центнері? (100кг)
Б1 (15 балів)
Скільки дільників має число 3? (2
Б2 (15 балів)
Корабель
І команди
Б3 (5 балів)
Найменше
натуральне число. (1)
Б4 (5 балів)
Числа, які відрізняються одне від
одного тільки знаками. (протилежні)
Б5
Міна
Б6 (15 балів)
Як називається десятковий дріб, у
якого одна або кілька цифр повторюються? (періодичний)
Б7 (15 балів)
Яку
частину години складають 20 хвилин? (1/3)
В1 (5 балів)
Невідоме
число найчастіше позначають так … (х)
В2 (5 балів)
Шкільне
приладдя для вимірювання кутів. (транспортир)
В3 (5 балів)
Відрізок, який з’єднує точку на колі з центром кола.
(радіус)
В4 (15 балів)
Корабель
ІІ команди
В5 (10 балів)
Яке ціле число ділиться на всі натуральні числа без остачі?
В6
(15 балів)
Як називається сота частина?
(відсоток або процент)
В7 (15 балів)
Три в квадраті буде 9.
Чотири в квадраті буде 16.
А скільки становить кут в квадраті? (900)
Чотири в квадраті буде 16.
А скільки становить кут в квадраті? (900)
Г1 (15 балів)
Розділіть 100 на половину. (200)
Г2 (5 балів)
Прилад
для побудови кола. (циркуль)
Г3
Міна
Г4 (15 балів)
Площа
квадрата дорівнює 49 см2. Знайдіть його периметр. (28)
Г5 (10 балів)
Як
називається число, яке без остачі ділиться на 2? (парне)
Г6 (15 балів)
Корабель
І команди
Г7 (15 балів)
Який десятковий знак потрібно поставити між 2 і 3,
щоб отримати число більше за 2 та менше за 3? (кому)
Д 1 (15 балів)
Корабель
ІІ команди
Д2 (5 балів)
Скільки
існує цифр? (10)
Д3 (15 балів)
Розгадати ребус:
(стриж)
Д4 (10 балів)
Скільки
вершин у куба? (8)
Д5 (15 балів)
Відношення довжини відрізка на
карті до довжини відповідного відрізка на місцевості називається … (масштаб)
Д6
Міна
Д7 (10 балів)
Як називається дріб у якого
чисельник та знаменник рівні? (неправильний)
Е1 (10 балів)
Рівняння
обов’язково містить цей знак. (=)
Е2 (10 балів)
До натурального числа дописали
справа три нулі. У скільки разів збільшилося число? (1000)
Е3 (15 балів)
1% від 1грн. (1 коп.)
Е4 (10 балів)
Міна
Е5 (1 5 балів)
НСД взаємнопростих
чисел? (1)
Е6 (15 балів)
Які
числа в минулому називали «абсурдними», «несправжніми», «числами від сатани»?
(відє’мні)
Е7 (15 балів)
Корабель
ІІ команди
Ж1 (5 балів)
Назвіть найменше двоцифрове число. (10)
Ж2 (5 балів)
Чотири рівні сторони,
Є й кути – прямі вони.
Знають учні всі підряд.
Що фігура ця - … (квадрат)
Є й кути – прямі вони.
Знають учні всі підряд.
Що фігура ця - … (квадрат)
Ж3 (15 балів)
Корабель
І команди
Ж4 (15 балів)
Більшість місяців закінчуються
числом 30 або 31. В якому місяці є число 28? (у кожному)
Ж5 (15 балів)
Корабель
ІІ команди
Ж6 (15 балів)
Як називають число, яке визначає
положення точки на координатній прямій? (координата)
Ж7 (15 балів)
Яка ймовірність неможливої події? (0)
Література
1.
Бабенко С.П.
Алгебра. 8 клас: Експрес-контроль. – Х. «Ранок», 2011.- 96 с.
2.
Корнієнко Т.Л.
Математичні диктанти. Алгебра. 7-8 класи. – Х. «Ранок», 2010. – 160 с.
3.
Математика в
школах України. Позакласна робота - №7, 2012
4.
Мерзляк А.Г.
Алгебра: Підр. для 8 кл. – Х.: Гімназія, 3008. – 256 с.
5.
Стадник Л.Г.
Алгебра. 8 клас: Комплексний зошит для контролю знань. – Х. «Ранок», 2011.- 64
с.
6.
Старова О.О.
Мій конспект. Алгебра. 8 клас. – Х. «Основа», 2010. – 144
7.
Ю.Д
Кабалевська « Самостійна робота учнів в прцесі навчання математики».
8.
В.П.Іржавцева
« Систематизація і узагальнення знань учнів у процесі вивчення математики»
9.
Р.М.
Осадча « Диференційоване навчання».
« Математика у школах України» № 9, 2002р.
10. І. П. Жмур « Активізація
пізнавальної діяльності школярів»
« Математика» №14, квітень 2000.
10.
Інтернет ресурси.
Немає коментарів:
Дописати коментар