Мета уроку: систематизувати знання учнів з теми;
закріпити вміння знаходити функції за заданими
формулами; поглибити знання знаходження відповідності даних функцій із
формулами; створити умови для формування
умінь аналізувати та порівнювати; розвивати логічне мислення; виховувати
тактовність у спілкуванні.
Тип уроку: урок застосування знань.
Обладнання:
екран;
ноутбук;
мультимедійний
проектор;
додаток до
уроку: (Презентація.) – в електронному вигляді;
на кожній парті
збірники завдань та матеріали із завданнями.
Хід
уроку
І. Організаційний момент.
Добрий день
діти! Я радий сьогодні вас бачити і дуже надіюся на спільну працю. Сьогодні ми
будемо розглядати тему, де згадаємо матеріал не тільки 9 класу, але і
попередніх років. Ми будемо з вами працювати як колективно так і в парах,
самостійно набувати знань в ігрових формах.
Початок показу
слайдів. (Презентація. Слайд 1)
Повідомлення теми уроку.(Презентація.
Слайд 2)
Які слова ми
знаємо, що пов’язані з темою? (абсциса, ордината, область визначення, координата
точки, область значень функції, нулі функції, властивість та інші.)
Тепер давайте сформулюємо мету нашого уроку.
(Презентація. Слайд 3)
ІІ.
Актуалізація знань учнів.
Дати відповіді на запитання:
Дайте означення
функції.
Назвати способи
якими задається функція?
Які з даних
графіків є графіками функцій?
(Презентація. Слайд 4)
Що називають аргументом функції?
значенням функції? областю визначення функції?
Назвати формули, що задають:
·
лінійну функцію (Презентація. Слайд 5);
·
функцію прямої пропорційності
(Презентація. Слайд 6);
·
функцію оберненої пропорційності
(Презентація. Слайд 7).
Що називають
графіком функції?
А тепер за допомогою графіка функції
вказати область значень, нулі, проміжки зростання та спадання функції. (Презентація.
Слайд 8)
Робота в парах.
Аналогічне
завдання тепер виконаємо у зошитах самостійно та перевіримо один в одного у
товариша за партою. (Презентація. Слайд 9)
Ми знаємо, що
графік функції у = х2 можна паралельно переносити вгору, вниз,
вправо та вліво. І зараз ми з вами знайдемо залежність між формулами та
записами. (Презентація. Слайд 10)
ІІІ.
Розв’язування вправ
Ми з вами
повторили матеріал, а тепер можемо перейти до математичного диктанту.
І Математичний
диктант. (Презентація. Слайд 11)
1. Назвати
абсцису точки А (4 ; 7)
2. Функцію
задано формулою у = 4х – 5. Знайти у(-2)
3. Записати
область визначення функції у =
4. Знайти
нулі функції у =
х + 12
5. Функцію задано
формулою у = 5х + 15. Знайти х , якщо у(х) = 10
6. Знайти
область визначення функції у =
А
тепер перевіримо виконання математичного диктанту. (Презентація. Слайд 12)
ІІ Гра
“Хто швидше“ (гра на дві команди)
1
команда 2
команда
1. f(х) = х2 – х + 1. Знайти:
a) f(0) + f(– 9) – f(2) + f(8); б) f(10)
– f(1)
+ f(3)
+ f(–
7).
2. Знайти область
визначення функції:
а)
у = 3х – 2; б)
у = 5х + 1;
в)
у =
; г)
у =
;
д)
у =
; е)
у =
;
є)
у =
; ж)
у =
.
3.
Знайти нулі функції:
а)
у = х2 – 4х – 5; б)
у = х2 – х – 6.
ІІІ Робота
в зошитах
№
308
№
313
№
357
№
358 (а; б)
IV Побудова графіка
функції.
а)
Учням пропонується розібрати алгоритм побудови графіка функції
у = (х+m)2 + n.
(Презентація. Слайд 13)
б) А тепер
розглянемо алгоритм побудови графіка функції у = (х+3)2 + 4.
(Презентація. Слайд 14)
в) Робота учнів самостійно
у зошитах:
Побудувати
графік функції у = (х – 2)2 +
3. (Презентація. Слайд 15)
Після побудови графіка функції у зошитах
учням пропонується побудова на готовому рисунку
IV. Повторення.
Знайди
відповідність. (Презентація. Слайд 16.)
V. Домашнє завдання.
(Презентація. Слайд 17.)
VІ. Підведення
підсумків уроку.
Розв’язування
кросворду. (Презентація. Слайди 18 – 24.)
VІІ. Висновок
до уроку. (Презентація. Слайд 25.)
Учні
разом із учителем аналізують роботу на уроці
Немає коментарів:
Дописати коментар