Мета уроку : - узагальнити та
систематизувати знання учнів з теми "Пропорція";
- розвивати пізнавальний інтерес , логічне
мислення;
- культуру математичної мови і записів;
- інтерес до математики;
- виховувати колективізм ;
Обладнання : Роздатковий матеріал
План уроку :
1.Вступ
ІІ. Повідомлення теми,
мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.
ІІІ.Актуалізація опорних
знань .
- Теоретичний тур.
- Практичний тур.
іУ. Підбиття підсумків
уроку .
У.Домашнє завдання.
Хід уроку:
І. Вступ
" Математика - це мова плюс міркування, це наче мова і логіка разом
. Математика - це знаряддя для міркування визначає Р.Фейнман. (слайд)
Діти, ви знаєте , що найбільша цінність
будь-якої держави - це люди . Але вони є не тільки цінністю , але й творцями
.Для цього потрібно бути розумною і освіченою людиною . Стати такою можна
тільки тоді , коли розум не знає ні хвилини спокою , а силу розуму додають
вправи і постійний пошук .
ІІ. Повідомлення мети і завдань уроку (слайд)
Сьогодні незвичайний урок щоб підвести
підсумок з теми , проведемо ділову гру "Компетенцію" .
Компетенція - це готовність учня
використовувати засвоєні знання вміння і
навики.
Компетентний - це той , хто вміє
застосовувати здобуті знання, вміння та досвід. (Слайд)
Пам'ятка для учнів
1. Міркуй самостійно,
твори і дій по можливості.
2.Мисли активно, дій
оперативно.
3.Будь упевнений у своїх
силах, оціни свої знання.
Записуємо число, класна
робота.
Клас поділимо на три групи.В кожній групі є лідер, секретар)
ІІІ.Актуалізація опорних знань
І етап
« Хай живе теорія»
1. Виступають по 1 учню з кожної групою з
повідомленнями, цікавою інформацією , доповідями .(виступають 3 учні з 3-х
груп)
2.Групи ставлять запитання одна одній
запитання, щоб вони були логічними і взаємопов'язаними:
2.«Мікрофон»(слайд)
І група – ІІ групі ставить запитання:
-
Що називається пропорцією ? (Рівність двох відношень)
- Як знайти крайні члени пропорції ? (Щоб
знайти крайній член пропорції потрібно добуток її середніх членів поділити на
інший крайній член).
- Як знайти середні члени пропорції
? (Щоб
знайти середній член пропорції потрібно добуток її крайніх членів поділити на
інший середній член).
- Основна властивість пропорції. ( У правильній пропорції добуток крайніх
членів=добутку середніх членів).
ІІ група – ІІІ групі
- Дати означення відношень. (Відношенням двох чисел називають частку
цих чисел).
- Властивість відношень. (Відношення не зміниться, якщо
кожне з чисел відношення помножити або поділити на одне й теж саме відмінне від
нуля число).
- Що показує відношення ? (Відношення
вказує у скільки разів одне число більше від іншого, або яку частину становить
одне число від іншого).
- У якому випадку
пропорція є істинною (правильною)? (У
якої добуток крайніх членів = =добутку
середніх її членів).
ІІІ група – І групі
- Що називається прямою пропорційнісю? (Залежність двох величин називають прямою
пропорційністю,тобто при збільшені(зменшенні) однієї величини у кілька разів у
стільки ж разів збільшиться (зменшиться) інша величина).
- Що називають відсотком числа? (Відсоток це дріб одна сота - 1% =1/100
=0,01).
- Як знайти відсоток від числа? ( Щоб знайти % від числа потрібно записати
відсотки у вигляді дробу і помножити число на цей дріб).
- Як знайти число за його відсотком?( Потрібно відсотки записати дробом і
поділити значення відсотків на одержаний дріб).
ІІ етап
1.Запитання для групп (вчитель)
1).Пара коней пробігла 20
км. По скільки км пробіг кожен кінь? ( по 20 км).
2). Одного разу вчені
знайшли в Індії давній математичний рукопис, після розшифровки якого їх
зацікавив такий запис( слайд)
10
|
3
|
40
|
12
|
Як ви думаєте, що він означає? ( В.Це істина пропорція 10*12=3*40 120=120)
3).Мотоцикліст їхав у
село. По дорозі він зустрів три легкових автомобілі й вантажівку Скільки всього
машин йшло в це село?( В. жодної, всі
їхали із села).
4).Шарль Перро , що
написав казку «Червона шапочка»написав ще й математичну казку. Як вона
називається? ( В. «Любов циркуля і
лінійки»)
2. «Перевір себе»
а зараз вам необхідно розв'язати математичний
кросворд. (слайд)
Потрібно знайти ключове
слово – ПРОПОРЦІЯ.
Бажаємо успіху!
1
|
||||||||||||||||||
2
|
||||||||||||||||||
3
|
||||||||||||||||||
4
|
||||||||||||||||||
5
|
||||||||||||||||||
6
|
||||||||||||||||||
7
|
||||||||||||||||||
8
|
||||||||||||||||||
9
|
||||||||||||||||||
1.Значення виразу
7,5*2+35;
2.(2/5)2 *250;
3.Частка двох чисел;
4.2- найменше … число;
5.Добуток крайніх членів в
пропорції = добутку середніх її членів – це … властивість пропорції;
6.Корінь
рівняння (1/3 х +4)=5;
7.50% від 40;
8.64*1/8;
9.Значення
виразу: 2 1/2 *1 2/3 +2 1/2* 1/3
Відповіді
(слайд) 1.П’ятдесят:2.Сорок:3.Відношення;4.Просте;5.Основна;6.Три;7.Двадцять;8.Вісім;9.П’ять.
ІІІ етап.
"Практика - велика справа"
Мета : контроль засвоєння
якості знань. Колективна робота в групах.
1.Гра «Лови помилку»
І.1.10% від числа 60 становить 7. ( В. НІ – 6)
2.Число 24 становить 80%
від числа 30 ( В. ТАК)
3.Відношення 375 до 15 дорівнює
25. ( В.ТАК)
4.У відношенні х : 5 = 8 : 4;
х=10. (
В.ТАК 4х=40 х=10)
5.Відношення якого числа
до 7 дорівнює 3 ( В.21)
6. 2 : 5 = 10 : 25
істина пропорція ( В.ТАК 50=50)
7. Відношення 15 до 5
дорівнює 2 ( В. НІ =3)
2.Індивідуальні практичні завдання.(в зошиті)
Кожен учень вибирає
завдання.(на слайді)
І. Рівень
1. Знайти відношення
а) 8,4 : 2,8; (В. 3)
б) 3 грн до 20 коп (В. 15 )
2. Знайти невідомий член пропорції:
а) х:9=7:14 (В. х=4,5)
б)1,6:х=2,4:4,5 (В.
х=3)
ІІ. Рівень.
1. Розв'язати
рівняння:
а) 4,5 : 3х = 4 : 28; (В.
х= 10,5)
б) 14/5:3х=0,75:30 (В.х=14)
2.Скільки % становить
число24 від числа 30? (В. 30-100%
30/24=100/х
24-х%
х=100*24/30=80%)
ІІІ. Рівень
1.Сплав складається з
міді, цинку і нікелю, маси яких відносяться як 13:3:4.Знайти масу сплаву , якщо
для його виготовлення використали 1,8 кг цинку.(В. 13+3+4=20 частин і маса
сплаву х , а цинку 3 частини : 20ч-х кг
20/3=х/1,8 х=20*1,8/3 х=12кг)
3ч-1,8 кг
2. Розв'язати рівняння: 3х-4/6=7*6/8
(В.3х-4=5 1/4 3х=9 1/4
х=3 1/12)
3. Тестові завдання
3 учні біля дошки ( за
окремою партою)
1.Знайти відношення числа
8 до 24: а) 3; б) 1/3 ;
в) ?; г) 5. (В.б.1/3)
2.Чи правильна пропорція:
1,2 : 0,2 = 1,8 : 0,3.
(В. 0,36=0,36 а) так)
а) так;
б) ні; в) не знаю; г) це не пропорція.
3. Знайти х, якщо 0,4 х =
1,6 : 1 1/5: а) 5; б) 0,3;
в) 0,03; г) 1 1/2
4. На пошиття 12 костюмів витратили 37,2 м
сукна. Скільки костюмів можна пошити із 55,8 м сукна ?
а)12;б)18;в)24;г)54.
(В. 12 - 37,2 х=12*55,8/37,2 х=18 костюмів)
х -
55,8
ІІ.
Ви знаєте, що кожне плавання кораблів закінчується , коли вони припливають в
порт, то ж давайте знайдемо порт для корабля
А 90/3 (6:0,2) - 30
СЛАВА
В 64/16(2/0,5) - 4 МРІЯ С 0,15:0,03(105:21) - 5 ПЕРЕМОГА
(Слайд) 4.Самостійна робота(в
зошиті)
І варіант
1. За перший день учень
прочитав 40 сторінок, що становить 20% усіх сторінок книжки. Скільки сторінок у
книжці ? ( В.20%=0,20 40:0,20=4000:20=200 ст.)
2. 340 кг руди одного
сорту містять 61,2 кг заліза, а 260 кг руди іншого сорту-59.8 кг заліза.В якій
руді, першого чи другого сорту, вищий відсотковий вміст заліза?
(В.61,2:340=0,18*100=18% ;
59,8:260=23% ; 18%<23%
ІІ варіант
1. Авансом робітник
одержав 84 гривні, що становить 12% його заробітної плати.Визначте зарплату
робітника. ( В.12%=0,12 84:0,12 =
8400:12=700грн.)
2. 160 г одного розчину
містить 56 г солі, а 440 г іншого розчину – 176 г солі. В якому розчині
першому, чи другому вищий відсотковий вміст солі.
(В.56:160=0,35*100%=35% ;
176:440=0,4*100%=40% ; 35% <40% Вищий у другому)
IV. Підсумок уроку.
Ми сьогодні на уроці : 1).
Повторили… (відношення,
пропорції, основні властивості,
відсоток)
Закріпили…( розв’язування рівнянь, розв’язування задач на складання
пропорції та задач на знаходження % від числа, числа за його %).
Навчилися…( бути компетентними, бути командою)
Продовжити:
Знаю...(що називається відношенням, пропорцією, основну властивість
пропорції, …
Вмію…(знаходити середні і крайні члени пропорції, розв’язувати
рівняння,задачі на складання пропорції, …)
Можу… (примінювати отримані
знання до розв’язування задач, …)
Ми були на уроці не
конкурентами, а міцною командою, яка зуміла показати свою компетентність у цій
темі. Дякую за співпрацю.
УІІ.Домашнє завдання.
Підготуватися до
тематичної контрольної роботи по темі та повторити питання, які виносяться на
контрольну роботу:(на слайді)
1)
відношення, властивість
відношення;
2)
пропорція, основна
властивість пропорції;
3)
встановлення пропорції для
розв’язування задач (на прямо і пропорційні величини; відсотки).
Розгадайте анограми і вкажіть зайве слово ненявіднош
(відношення),цопроряпі (пропорція),квідсотки(відсотки), драв кат(квадрат).
Квадрат зайве слово , бо немає відношення до ТРК
Пам'ятка для учнів
1. Міркуй самостійно,
твори і дій по можливості.
2.Мисли активно, дій
оперативно.
3.Будь упевнений у своїх силах, оціни свої знання.
Немає коментарів:
Дописати коментар